Samtaler over telefonen

Akuttilbuddet har åbent for telefoniske henvendelser døgnet rundt alle ugens dage. Når du ringer til Akuttilbuddet, vil du få en erfaren og kompetent medarbejder i røret, som vil hjælpe dig med at håndtere din krise. Vi vil hjælpe dig til at skabe en ramme for samtalen og informere dig om, at samtalen maksimalt vil vare 45 min. Det er baseret på erfaringer, der viser, at en samtale på ikke mere end 45 min. er det optimale. En anden ramme for samtalen er at få indkredset, hvad dine behov er, så vi får det bedst mulige grundlag for at kunne hjælpe dig. Sammen med dig vil vi undersøge, om du har nogle positive erfaringer med at løse lignende kriser fra tidligere.

Vores udgangspunkt er, at en akut psykisk krise er en naturlig reaktion på nogle belastninger i dit liv, og vi vil derfor også støtte dig i at få normaliseret din oplevelse og få flyttet fokus over på dine ressourcer og kompetencer.
Alt afhængig af dine behov og din situation kan vi træffe aftale om, at du kan ringe igen eller besøge os i Akuttilbuddet.